~**~**~ kathrin~**~**~

 

 

 

 

 




Kathrin vart bara 14 år!Och hon va min bästa vän





Första gången ja träffa Kathrin va ja 5 år, vi träffades på lövkojans förskola.
Vi klicka på en gång, som kom de fram att vi bodde på samma gård oxå, så vi vart bästa vänner.
Sen höll vi ihop ända fram till veckan innan sommar avslutningen i 8.an, då de oförglömliga hände..!
Min BÄSTA vän dog i en överdos, i mina armar!

Den dagen glömer ja aldrig!
Ja minns de som om de va igår, vi gick upp till vattntornet i Hallunda för att "BOFFA" inhalera tändargas..
De va inte första gången så vi tänkte gå upp o boffa lite o sen dra hem igen, men den här gången sluta de inte så.
Kathrin vart medvetslös o föll, ja o vår andra kompis som va me fick så klart panik!
Hon blev alldeles vit i hela ansiktet, o börja andas konstigt...
Så ja faller ner på knä vid hennes sida för att försöka få kontkt me henne, men får ingen reaktion!
Ja börjar skrika hennes namn o ruskar på henne, men inget händer!!
PANIK!
Ja tar upp min mobil för att ringa larmcentralen,
ja fick svar på en gång o försökte förklara vad som hänt.
Men då kom chocken o ja visste inte vart ja va!
Han fråga vart ja va o vad som hänt, men allt ja fick ut va...
-KATHRIN ANDAS INTE!! HJÄLP MEJ!
han bad mej att försöka lugna mej o se mej omkring om ja såg nån skyllt...
då såg ja dom röda husen o kom ihåg vart ja va..
Han visste ju inte riktigt va som hänt så han skicka 1 brandbil, 2 poliser och 2 ambulanser..
Sen fråga han mej om hon hade nån pluls, ja kände efter..
-HON HAR INGEN PULS!!!
Så sa han åt mej att försöka utföra hjärt o lung räddning, ja gjorde precis som han sa åt mej, men de vart ingen skillnad!!!
De kändes som om de tog en heeel evighet för hjälpen att komma.
Men tillslut så kom dom.
Dom sprang fram till Kathrin o kände efter puls, men fortfarande ingen..
Men ja ville inte släppa henne, så 2 poliser fick bära bort mej.
sen körde dom mej o den andra kompisen till Huddinge sjukhus..
När vi kom fram så va våra föräldrar på väg.
Kathrin låg på intensiven me slangar i hela kroppen..
Men hon var bara kvar på Huddinge i drygt ett dygn, sen vart hon skickad till Astrid Lindgren sjukhus för akutopertion. Hon hade fått ett kraftigt tryck på hjärnan o för att minska risken för hjärnskada så va dom tvungna "lätta på trycket"
Där låg hon i 6 dagar till.. Hennes pappa ville inte ha besök av någon..
O absolut inte av MEJ!
Dagen innan Skolavslutningen 8:an fick ja ett samlat..
De va Kathrins mamma..
- Nu har vi stängt av hennes resperator, läkarna sa att hon vart hjärn död i 2 dagar nu, o vi vill inte se vår dotter så här...
Ja släppte min mobil o bara sprang, visste inte va ja skulle ta mej till..
Min bästa vän va död!!!


Kathrin begravdes vid spånga kyrka den 1 Juli 2004

Ja fölorade min bästa vän, hennes föräldrar förlora sitt barn o hennes lilla syster förlora sin Kära syster!
O inget i världen kan ge oss henne tillbaka!!

De e inte värt de, ta avstånd från droger!!




Nu är de säkert många som tycker ja är patetisk som delar en sån här sak på min Blogg...
Men en blogg är personlig, o ja vill att mina läsare ska veta vem ja är, o va jag vart me om...
ja kommer inte alltid berätta om vad som hänt under dagen.
Ibland kommer de lite personliga inslag, o de hoppas jag att ni som läser respekterar..!!


Pyss & Kyss <3


Kommentarer
Postat av: Helena

Förstår hur du känner dig. Jag har också förlorat min bästa vän, men hon dog inte på samma sätt utan i en trafikolycka. Hon körde ihjäl sig.



Jag är Annikas syssling

2010-01-11 @ 18:17:58
URL: http://helenasworld.blogg.se/
Postat av: Deniz

men fyfan vad hemskt! :(

2010-01-13 @ 23:18:13
URL: http://bengibong.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0